The Use of Simulation Games for Education in Contemporary Management Concepts
DOI:
https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2017.0967.0707Keywords:
teaching methods, simulation games, teaching effects, modern management methodsAbstract
The article presents the results of research into the effects of simulation games used in a university course on contemporary management concepts. Aside from a review of the literature, the article’s key findings come from a survey of 142 full-time students in academic years 2014/2015 and 2015/2016. The basic issues surrounding simulation games for education are briefly described and two games used in the study are presented in the first part of the article. The most important results of the questionnaire, along with an interpretation of them, are presented in the further sections. Recommendations on how to use simulation games in the teaching process at universities conclude the paper.
Downloads
References
Auman C. [2011], Using Simulation Games to Increase Student and Instructor Engagement, „College Teaching”, nr 59, https://doi.org/10.1080/87567555.2011.602134. DOI: https://doi.org/10.1080/87567555.2011.602134
Bernaciak A., Brańka T. [2015], Gra jako narzędzie dydaktyczne w kształceniu na poziomie akademickim. „Park Manager Game”, „Studia Oeconomica Posnaniensia”, vol. 3, nr 5.
Gruszczyńska D. [2014], Symulacyjna gra decyzyjna jako narzędzie kształcenia przyszłych specjalistów do spraw logistyki, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 5.
Harzyńska J. [2012], Metody pracy z uczniami dorosłymi, „Edukacja Humanistyczna”, nr 1.
Kąkol U., Krupa M., Krzoska W. [2012], Simulation Game „Factory” as an Innovative Training Tool for Small and Medium Enterprises [w:] Management Consulting for Business and Public Administration, red. M. Ćwiklicki, M. Jabłoński, V. Potočan, Cracow University of Economics Foundation, Kraków.
Kołodziejczyk P., Szołtysek J. [2012], Beer Game – praktyczne refleksje o grze logistycznej w dydaktyce, „Logistyka”, nr 1.
Mieszaniec J., Olejarz-Mieszaniec E. [2016], Symulacyjna gra decyzyjna jako narzędzie poznawania konsekwencji błędnych decyzji w logistycznym łańcuchu dostaw, „Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej”, nr 48.
Ragin-Skorecka K., Włodarczak Z. [2011], Gry kierownicze, Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania, http://fem.put.poznan.pl/poli-admin/publications/3756792FEM%20gry%20kierownicze.pdf (data dostępu: 10.08.2016).
Seethamraju R. [2011], Enhancing Student Learning of Enterprise Integration and Business Process Orientation through an ERP Business Simulation Game, „Journal of Information Systems Education”, vol. 22, nr 1.
Tao Y.H., Yeh C.R., Hung K.C. [2015], Validating the Learning Cycle Models of Business Simulation Games via Student Perceived Gains in Skills and Knowledge, „Educational Technology & Society”, vol. 18, nr 1.
Wawrzeńczyk-Kulik M. [2013], Symulacyjna gra decyzyjna jako narzędzie wspomagające nauczanie w ramach przedmiotu „Podstawy przedsiębiorczości”, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Seria: Ekonomia”, t. 6, nr 1.