Wykorzystanie metod komunikacji w uczeniu tradycyjnym i empirycznym
DOI:
https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2015.0939.0307Słowa kluczowe:
komunikacja, metody komunikacji, organizacyjne uczenie się, innowacjeAbstrakt
Uczenie tradycyjne i empiryczne są podstawowymi elementami procesu organizacyjnego uczenia się. Firmy wykorzystują różne metody w ramach uczenia tradycyjnego i empirycznego. Artykuł przedstawia funkcje metod komunikacji w wykorzystaniu metod organizacyjnego uczenia się. Hipotezy zostały dowiedzione przez badania ankietowe przeprowadzone na ponad dwustu respondentach. Na końcu artykułu autor wyciąga praktyczne wnioski dotyczące roli metod komunikacji w organizacyjnym uczeniu się.Pobrania
Bibliografia
Argyris C., Schön D.A. [1996], Organizational Learning II, Addison-Wesley Publishing, Co. Inc., Massachusetts.
Endlich N.A. [2001], An Investigation of the Nexus between Strategic Planning and Organizational Learning, Dissertation, The Virginia Politechnic Institute and State University, Falls Church - Virginia.
Goldman L. [2002], Strategy Formulation and Interpretation as Organizational Learning Actions: A Nonsecular Organizational Case Study, Dissertation, The George Washington University, Washington, DC.
Hill P.A. [2003], Investigating the Capacity of Electric Cooperatives to Leverage Learning and the Internet for Competitive Advantage, Dissertation, Capella University, Minneapolis.
Mikuła B. [2006], Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Probst G., Raub S., Romhardt K. [2004], Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Senge P., Kleiner A., Roberts Ch., Ross R.B., Senge P.M., Smith B.J. [2002], Piąta dyscyplina. Materiały dla praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o., Kraków.
Verdonschot S.G.M. [2006], Methods to Enhance Reflective Behavior in Innovation Processes, „Journal of European Industrial Training", vol. 30, nr 9, http://dx.doi.org/10.1108/03090590610715004. DOI: https://doi.org/10.1108/03090590610715004
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.