Symbols of Sacred Art in the Corporate Identity of Insurance Companies

Autor

  • Viktor Trynchuk Institute of Postgraduate Education and Business,Department of Insurance, Kiev

DOI:

https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2017.0969.0906

Słowa kluczowe:

towarzystwo wzajemnych ubezpieczeń, firma ubezpieczeniowa, tożsamość korporacyjna, elementy sztuki sakralnej, krzyż, św. Florian

Abstrakt

Tytuł artykułu: Symbole sztuki sakralnej w identyfikacji wizualnej firm ubezpieczeniowych

Artykuł poświęcony jest badaniu rozwoju działalności ubezpieczeniowej na Ukrainie i w Polsce pod koniec XIX i na początku XXI w. Omówiono szczególne aspekty tworzenia i stosowania elementów sztuki sakralnej identyfikacji wizualnej firm ubezpieczeniowych. Pod uwagę wzięto znaki graficzne Towarzystwa Wzajemnych Ubezpieczeń „Dniestr” we Lwowie i Towarzystwa Wzajemnych Ubezpieczeń „Florianka” w Krakowie. Podano przykłady użycia wizerunków św. Floriana, krzyża i inskrypcji „W imię Pana” do identyfikacji wizualnej firm ubezpieczeniowych.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogram autora

  • Viktor Trynchuk - Institute of Postgraduate Education and Business,Department of Insurance, Kiev

Bibliografia

Akimov V., Borzykh V. (2002), Rossiyskiy opyt vzaimnogo strakhovaniya, Poligraficheskiy kombinat, Obninsk.

Broński K. (2011), Rozwój ubezpieczeń gospodarczych w Galicji w XIX wieku (zarys problematyki), Studia i Prace Wydziału Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych no 3, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.

Chekal A. (2014), Tserkov – eto ne brend a krest – ne logotip, http://rublev.com/interviu/aleksei-chekal--tserkov--eto-ne-brend--a-krest--ne-logotip/print (accessed: 31.01.2017).

Dadkov V. N., Turbina K. E. (2007), Vzaimnoye strakhovaniye, Ankil, Moskwa.

Drey K. V. (2013), Transformatsіya relіgіynoї svіdomostі u suchasnomu іnformatsіynomu postorі, “Nauka. Relіgіya. Suspіlstvo”, no 3.

Fedorova M. V. (2014), Religioznaya kommunikatsiya: sushchnost i spetsifika sovremennogo sostoyaniya, “Science Time”, no 4(4).

Gavlіch І. (2013), Rol strakhovikh tovaristv “Dnіstra” і “Karpatії” u kreditnomu zabezpechennі kooperativnogo rukhu Skhіdnoї Galichini (kіnets XIX – pochatok XX st.) (іn:) І. Zulyak, M. Aleksіevets, L. Aleksіevets, M. Barmak (eds), Naukovі zapiski Ternopіlskogo natsіonalnogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі Volodimira Gnatyuka, TNPU, Ternopіl.

Gubnitsyna O. (2007), Religiya i sovremennoye obshchestvo potrebleniya: vvedeniye v problem, “Zhurnal sotsiologii i sotsialnoy antropologii”, vol. 10, no 1.

Instrukcya dla sub-agentow Towarzystwa wzajemnych ubezpieczeń w Krakowie w dzialie ubezpieczen od ognia (1888), Kraków.

Ivankin F. F. (2009), Aktsionernoye i vzaimnoye strakhovaniye v Rossii (1827–1920) Katalog, “Izdatelskiy Dom Ruchenkinykh”, Moskwa.

Iwanicz-Drozdowska M. (2013), Ubezpieczenia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kałkowski L. (2014), Historyczne polisy ubezpieczeniowe w finansach i w kolekcjach, “Wiadomości Ubezpieczeniowe”, no 2.

Khavkіna L. M. (2012), Apelyuvannya do kategorії simvolu v suchasnomu ukraїnskomu reklamnomu mіfі, “Psikholіngvіstika”, vol. 10.

Khotkevich I. (1918), Kooperatsіya v Galichini, Izdatelstvo “Soyuz” Kharkovskogo Kreditnago Soyuza Kooperativov, Kharkov.

Klapkіv M. S., Klapkіv Y. M. (2003), Vytoki natsіonalnogo strakhovogo rinku Ukraїni: Monongrafіya, Kart-blansh, Ternopіl.

Klapkіv Y. M. (2014), Mitropolit Andrey Sheptitskiy, Ukraїnskiy Strakhoviy Klub, Cherven.

Knyt A. (2003), 200 lat ubezpieczenia, Ośrodek Karta, Warszawa.

Kolb N. (2013), Suspіlno-polіtichna dіyalnіst greko-katolitskogo parafіyalnogo dukhovenstva v Galichinі u 90-kh rokakh XIX stolіttya, Ukraїna: kulturna spadshchina. natsіonalna svіdomіst, Derzhavnіst, Vip. 23.

Kolomin E. V. (2006), Razdumia o strakhovanii, Izdatelskiy Dom “Strakhovoye revyu”, Moskwa.

Komunikowanie się w biznesie (2002), H. Mruk (ed.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.

Leshchenko A. M. (2016), Khristiyanske sakralne mistetstvo yak determіnanta dukhovnogo konsonansu vіryanina, “Innovative solutions in modernscience”, no 1(1).

Linder V. (2010), Ispolzovat veru, “Reklamodatel: teoriya i praktika”, no 11.

Logvinova I. L. (2009), Vzaimnoye strakhovaniye v Rosii: osobennosti evolyutsii, Finansy i statistika, Moskwa.

Marketing instytucji finansowych (2011), M. Płonka (ed.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.

Monografia Towarzystwa Wzajemnych Ubezpieczeń w Krakowie (1886), Kraków.

Novaya filosofskaya entsiklopediya: v 4tt (2001), V. S. Stepina (ed.), Mysl, Moskwa, http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_philosophy/9015/95 (accessed: 31.01.2017).

Ob otzyve litsenzii na osushchestvleniye strakhovaniya subyekta strakhovogo dela, http://www.cbr.ru/press/pr.aspx?file=05052014_151432SFR5.htm (accessed: 31.01.2017).

Obshchestva vzaimnogo strakhovaniya: retrospektiva. analiz i uchet (2009), R. M. Safuanov (ed.), Gilem, Ufa.

Plisa V. Y. (2005), Strakhuvannya, Karavela, Kijów.

Pylypenko S. G. (2012), Transformatsіya kulturi v umovakh globalіzatsії: fіlosofsko‑antropologіchniy vimіr, V. N. Karazіna, Kharków.

Reverchuk S. K., Siva T. V., Kubіv S. І., Vovchak O. D. (2005), Historіya strakhuvannya: pіdruchnik, Znannya, Kijów.

Rutkowska M. (2006), Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych. Społeczne aspekty funkcjowania w ubezpieczeniach zdrowotnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ryzhov Y. V. (2006), Mediareligioznost: osnova budushchey religii?, “Chelovek”, no 4.

Shcherbakova Y. (2007), Religioznyye simvoly v sovremennoy reklamnoy kommunikatsii, Novgorod.

Statut Tovaristva Vzajemnych Obezpechen «Dnіster» vo Lvove (1925), Naukove tovarystvo іmenі Shevchenka, Lvіv.

Strategie marketingowe (2002), H. Mruk (ed.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych “Florian” (2001), “Gazeta Ubezpieczeniowa”, 16 May, http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=10983&catid=129:rynek-ubezpieczeniowy&Itemid=151 (accessed: 31.01.2017).

Ubezpieczenia gospodarcze i społeczne (2009), E. Kucka (ed.) Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.

Vasilik І. (2014), Uchast galitskikh pravnikіv u stvorennі ukrainskikh ekonomіchnikh і fіnansovikh ustanov v kіntsі XIX na pochatku XX stolіttya, http://pravotoday.in.ua/ua/press-centre/publications/pub-495/ (accessed: 31.01.2017).

Vinogradov L. (2014), Mozhno li ispolzovat religioznyye simvoly v reklamnykh tselyakh?, https://www.miloserdie.ru/article/mozhno-li-ispolzovat-religioznye-simvoly-v-reklamnyh-celyah/«Svyatyye» brendy — kommentarii spetsialistov (accessed: 31.01.2017).

Voblyy K. G. (2001), Osnovy ekonomii strakhovaniya, Ekonomіchna dumka, Ternopіl.

Vvedenii vzaimnogo strakhovaniya ot ognya imushchestv v gorodakh i mestechkakh Imperii. Zapiska Ministra vnutrennikh del ot 16 avgusta 1861 no 1037 (1912), (in:) Obyasnitelnoy zapiski k Polozheniyu o vzaimnom zemskom strakhovanii (in:) I. O. Silatyev, M. V. Fedulov, Materialy po historii vzaimnogo strakhovaniya v Rossii, Tver.

Współczesne ubezpieczenia gospodarcze (2013), W. Sułkowska (ed.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.

Opublikowane

2018-03-16

Numer

Dział

Artykuły

Jak cytować

Trynchuk, V. (2018). Symbols of Sacred Art in the Corporate Identity of Insurance Companies. Krakow Review of Economics and Management Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego W Krakowie, 9(969), 81-95. https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2017.0969.0906